احساس تنهایی می کنید؟
نوشته شده توسط : nahal

احساس تنهایی می کنید؟

احساس تنهایی بسیار خطرناک است،چرا ؟ به چه دلیل؟
 
محققان می گویند خطر انزوای اجتماعی و تنهایی حتی از خطر استعمال دخانیات ، چاقی و نوشیدن مشروبات الکلی نیز بیشتر است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ، دانشمندان آمریکایی در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که زندگی در تنهایی خطراتی بیش از خطرات چاقی و استعمال دخانیات و مشروبات الکلی دارد.
به گفته دانشمندان آثار جسمی تنهایی و انزوای اجتماعی به اندازه استعمال روزانه پانزده نخ سیگار و دو برابر زیان های چاقی است.
وائل التمیمی گزارشگر این شبکه می گوید: این در حالیست که زندگی در کنار خانواده و در میان جمع تا پنجاه درصد احتمال برخورداری فرد از زندگی طولانی تر و سالم تر را افزایش می دهد.
دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که زندگی با دیگران به زندگی انسان معنا و ارزش زیادی می بخشد.
به گفته دانشمندان وقتی فردی با دیگران زندگی می کند که در شادی ها و غم های وی با او شریک هستند، در مقابل آنها احساس مسئولیت می کند و احساسات خود را با آنها مبادله می کند که این امر تاثیرات مثبت زیادی برای فرد دارد.
نتایج به دست آمده در این تحقیقات که سیصد هزار نفر طی آن مورد بررسی قرار گرفته اند نشان می دهد داشتن رابطه با دیگران اعم از مثبت یا منفی ضروری است، هر چند که روابط گرم و دوستانه تاثیرات مثبت بیشتری دارد.
این تحقیق به افرادی که در تنهایی زندگی می کنند توصیه می کند با دیگران ارتباط برقرار کنند زیرا تحقیقات سابق نیز نشان داده است که افراد مجرد بیشتر با خطر مرگ زودهنگام روبرو هست.






:: بازدید از این مطلب : 1063
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: